top of page
  • Zijn jullie in heel Nederland beschikbaar?
    Door ons grote netwerk van professionele taxibedrijven zijn wij in heel Nederland beschikbaar. Taxiritten van en naar iedere luchthaven in Nederland, België en Duitsland kunnen via onze website geboekt worden.
  • Hoe weet ik de prijs van mijn rit?
    Heel eenvoudig en duidelijk. Wij hanteren vaste tarieven vanuit verschillende regio's zodat u nooit voor verrassingen komt te staan. Wij werken met verschillende regio's dus voor een prijsopgave kunt u altijd vrijblijvend een offerte aanvragen.
  • Hoe lang van tevoren kan ik een rit boeken?
    Je kunt bij ons 24 uur per dag in heel Nederland online een rit boeken. Echter moet je wel minimaal 36 uur van te voren reserveren zodat wij altijd onze service en kwaliteit kunnen garanderen.
  • Waar kan ik naartoe vervoerd worden?
    Wij bieden taxiritten aan van of naar alle luchthavens in heel Nederland. Tevens kun je bij ons vanuit heel Nederland een taxi boeken van of naar luchthavens in België en Duitsland.
  • Hoelang van tevoren moet ik op de luchthaven zijn?
    Dit verschilt per vlucht en wordt vooral bepaald door je eindbestemming. Bij Taxiairport raden we aan om minstens twee uur van tevoren op de luchthaven aanwezig te zijn. In de drukkere vakantieperiodes kan dit op de grote luchthavens oplopen tot drie uur van tevoren. Controleer dit voor de zekerheid bij je luchtvaartmaatschappij.
  • Waarom staat bij een Schiphol-boeking Evert van de Beekstraat als adres?
    Evert van de Beekstraat 202 is het officiële adres van Schiphol. Door onze chauffeur word je uiteraard gewoon bij een vertrekhal naar keuze afgezet. Ook ophalen vindt gewoon plaats op de luchthaven zelf.
  • Kan ik ook via een ander adres gebracht worden?
    Dit is zeker mogelijk. Geen dit even aan in het boekingsformulier bij 'opmerkingen/speciale wensen. Onze support afdeling zal dan nog even contact opnemen over de extra kosten. Houd er bij een rit naar een luchthaven wel rekening mee dat je je reis iets ruimer inplant, zodat je bij eventueel oponthoud op een van de adressen nog steeds op tijd op het vliegveld bent.
  • Hoe boek ik een retourrit?
    Wil je heen en terug met de taxi? Dit is mogelijk! Klik na het reserveren van de rit gewoon op 'Klik hier' en je kunt dan opnieuw een terugrit aanvragen.
  • Hoe kan ik mijn vluchtnummer opgeven?
    Je kunt tijdens het boeken bij ‘Reisgegevens’ je vluchtnummer opgeven. De vervoerder houdt je vlucht in de gaten en blijft ook bij vertraging op je wachten. Tot zeker zestig minuten na landing blijft de taxi beschikbaar voor je. Weet je je vluchtnummer nog niet? Je kunt deze altijd later even mailen naar support@taxiairport.nl en dit doorgeven. Bij het ophalen van het vliegveld zullen onze support medewerkers altijd nog het vluchtnummer bij u opvragen indien dit nog niet bekend bij ons is.
  • Kan ik ook een rolstoeltaxi boeken?
    Opvouwbare rolstoelen kunnen worden meegenomen, dit kun je aangeven bij “opmerkingen/speciale wensen" tijdens je boeking. Vanwege de beperkte kofferbak adviseren wij u om voor een minibus te kiezen.
  • Kan ik ook kinderen meenemen?
    Kinderen zijn van harte welkom in onze taxi’s. Voor kleine kinderen kun je eventueel zelf een kinderzitje meenemen. In Nederland zijn kinderzitjes in een taxi overigens niet verplicht, dus dit hoeft niet per se. Denk er bij het boeken wel aan om elke persoon apart aan te geven bij ‘aantal personen’. Dus ook baby’s. Per vervoersmiddel is er een wettelijk vastgesteld aantal passagiers dat vervoerd mag worden, dus het is wel belangrijk dat de vervoerder het juiste aantal personen weet, zodat hij met de juiste taxi komt.
  • Hoeveel bagage kan ik meenemen?
    Op basis van de gekozen bagagestukken, zal op de aanbiedingspagina automatisch de beschikbare vervoerstype(n) getoond worden. Wanneer je met veel bagage reist, is het dus verstandig om voor een minibus 4-8 personen te kiezen. Mocht je meer bagage meenemen dan je hebt aangegeven en dit niet in de geboekte categorie passen, behouden wij ons het recht voor om hier een extra vergoeding voor te vragen.
  • Zijn huisdieren of andere speciale bagage mogelijk om mee te reizen?
    Dit is zeker mogelijk! Onder ‘opmerkingen/speciale wensen’ kun je aangeven welke speciale bagage je mee wilt nemen in de taxi. Voor het vervoeren van honden vragen wij je wel zelf een bench mee te nemen en rekening te houden dat je hiervoor een minibus 5-8 personen selecteert.
  • Hebben jullie ook taxibusjes?
    Wij hebben zeker taxibusjes. Hierin kunnen tot maximaal acht personen in één keer mee vervoerd worden. Ook worden onze taxibusjes gebruikt als je veel en/of grote bagage mee hebt.
  • Hebben jullie ook deeltaxi's?
    Wij hebben geen deeltaxi's. Een taxi bij ons is exclusief voor jou en je eventuele reisgezelschap. Er zullen dus niet nog andere mensen worden opgehaald.
  • Ik ben te laat voor mijn taxirit. Wat moet ik doen?
    Wij begrijpen dat het kan gebeuren dat je een keertje iets later bent. Vandaar dat onze chauffeurs verplicht zijn om tot tenminste vijftien minuten na het afgesproken tijdstip op je te wachten. Geef dit altijd wel even aan de chauffeur door. Bij vertragingen met het vliegtuig/op het vliegveld gelden andere afspraken, kijk hiervoor bij de vraag hieronder.
  • Hoe ontvang ik de bevestiging van mijn reservering?
    Je ontvang na je boeking per e-mail een bevestiging van je geboekte taxirit op het door jou aangegeven e-mailadres. Voor iedere rit ontvang je een aparte mail met een bevestiging.
  • Ik heb geen bevestiging ontvangen. Wat nu?
    Als je een geldig e-mailadres hebt opgegeven, krijg je de bevestiging binnen een uur na je reservering in je mailbox. Heb je de bevestiging niet ontvangen? Controleer dan altijd eerst je spam (ongewenste e-mail) folder. Kun je je bevestiging nog steeds niet vinden? Stuur dan een mail naar support@taxiairport.nl en lossen we het voor je op.
  • Hoe kan ik een boeking wijzigen of annuleren?
    Wil je een wijziging aanbrengen in de datum of tijd van je taxirit, stuur dan een mail naar support@taxiairport.nl Een datum- of tijdwijziging kan tot 36 uur voor aanvang van je rit in deze online omgeving gedaan worden. Annuleren kan ook kosteloos tot 36 uur voor aanvang van je rit. Als je binnen 36 uur annuleert krijgt u geen geld terug. Als je een wijziging in aantal personen, bagage of ophaallocatie wilt doorgeven, neem dan even contact op met support@taxiairport.nl. Hetzelfde geldt voor een wijziging van korter dan 36 uur van tevoren.
  • Tot wanneer kan ik mijn rit wijzigen of annuleren?
    Je kunt je geboekte rit kosteloos annuleren tot 36 uur voor het afgesproken tijdstip. Als je korter van tevoren annuleert, heb je geen recht op restitutie. Een wijziging in datum of tijd kan tot 36 uur voor aanvang van je rit. Wil je korter van tevoren een wijziging doorgeven? Neem dan contact op via support@taxiairport.nl
  • Ik heb een rit geboekt vanaf het vliegveld. Waar tref ik de chauffeur?
    De ervaring heeft ons geleerd dat het handig is om hier flexibel in te zijn. Wij raden daarom aan om na landing van je vliegtuig uw telefoon in de gaten te houden. U ontvangt hierop een SMS en waarschijnlijk ook een telefoontje van de chauffeur om het ophaalpunt af te stemmen.
  • Hoe bewijs ik aan de chauffeur dat ik de rit heb geboekt?
    Je kunt de chauffeur bij het instappen in de taxi je ritbevestiging laten zien als bewijs. Deze ritbevestiging is te vinden in je email. Je hoeft de rit bevestiging niet te printen, maar kunt het laten zien op je telefoon. Heb je je ritbevestiging niet bij de hand, dan kun je je identificeren middels een identiteitsbewijs.
  • Mijn vliegtuig is vertraagd. Wat nu?
    Je kunt bij je boeking je vluchtnummer opgegeven. Je vlucht wordt vervolgens door onze chauffeurs in de gaten gehouden. Op de luchthaven zal de chauffeur zeker 60 minuten na de daadwerkelijke landing van je vliegtuig op je wachten. Heb je vertraging op de luchthaven zelf, neem dan even contact op met je chauffeur. Mocht de daadwerkelijke landingstijd dusdanig verschillen (minimaal 3 uur) van de originele landingstijd, neem dan even contact op via support@taxiairport.nl om hier een afspraak over te maken.
  • Hoe kan ik mijn geboekte rit betalen?
    Wij bieden meerdere betaalopties aan. Je kunt bij ons betalen via iDEAL, creditcard, PayPal of Apple Pay. Zakelijke klanten kunnen de mogelijkheid hebben om op rekening te betalen, neem hiervoor contact op met support@taxiairport.nl Afrekenen gaat altijd in je eigen vertrouwde bankomgeving.
  • Ik wil liever in de taxi betalen. Kan dat ook?
    Dit is niet mogelijk bij ons. We zijn extra scherp geprijsd doordat de ritten online geboekt en betaald worden. Hierdoor weet de chauffeur zeker dat hij niet voor niets naar je toe komt en besparen we loze kilometers.
  • Mijn betaling is mislukt. Wat nu?
    Mocht de betaling niet lukken, kun je altijd een andere betaalmethode proberen. Mocht je dit niet willen of lukt dit ook niet, neem dan contact met ons op via support@taxiairport.nl
  • Moet ik nog iets afrekenen in de taxi?
    De prijs die je bij ons betaalt, is de volledige prijs. Mocht je op het moment van de taxirit een extra tussenstop willen maken of bagage willen meenemen die niet van tevoren is opgegeven, is de chauffeur wel gerechtigd hier extra geld voor te vragen. Hetzelfde geldt voor niet te vermijden tol- en veertarieven.
  • Moet ik fooi geven in de taxi?
    Dit is mogelijk, maar uiteraard niet verplicht en geheel aan jou.
  • Wanneer krijg ik mijn geld terug als ik annuleer?
    Als je je rit meer dan 36 uur voor vertrek annuleert, krijg je van ons het volledige ritbedrag terug.. Je ontvangt dit bedrag binnen dertig dagen na je annulering op de rekening waarvandaan je betaald hebt.
  • Hoe bewijs ik aan de chauffeur dat de rit al is betaald?
    Onze vervoerders zijn ervan op de hoogte dat ritten via taxiairport.nl van tevoren zijn afgerekend. Ook in je bestelling staat dat de rit al is afgerekend bij taxiairport.nl en dat er niets meer in de taxi hoeft te worden betaald. Deze kun je dus altijd even laten zien.
  • Ik heb een klacht! Met wie kan ik contact opnemen?
    Wij doen er uiteraard alles aan om je boeking en je taxirit zo goed mogelijk te laten verlopen. Het is echter altijd mogelijk dat er ergens toch iets mis is gegaan. In dat geval kun je een email sturen naar support@taxiairport.nl Onze vriendelijke medewerkers helpen je graag.
  • Ik ben te laat gekomen voor mijn vlucht. Kan ik de schade op jullie verhalen?
    Het is natuurlijk heel vervelend als je te laat op de luchthaven bent aangekomen en daardoor je vliegtuig hebt gemist. Deze schade kan echter niet verhaald worden op taxi airport of het taxibedrijf waarmee wij samenwerken. Wel kun je altijd even contact met ons opnemen om te kijken wat we voor je kunnen betekenen. Voor meer informatie hierover, kun je onze algemene voorwaarden bekijken.
  • Ik heb een andere vraag of opmerking. Hoe kan ik jullie bereiken?
    Het kan gebeuren dat je een vraag hebt die niet in deze lijst beantwoord wordt. Gelukkig hebben wij ook voor deze vragen meestal een passend antwoord. Neem hiervoor contact met ons op via de beschikbare contactmogelijkheden die op onze contactpagina staan. Wij helpen je graag!
bottom of page